Paloheinäntunnelin rakentamiseen
liittyvä katurakentaminen on käynnistymässä. Kuusmiehentien ja Pakilantien
risteykseen aletaan kesäkuun aikana tehdä kiertoliittymää. Ympyrä sujuvoittaa
risteyksen liikennettä ja helpottaa tulevan bussilinja 560:n liikennöintiä.
Kesemmällä käynnistyvät myös Kuusmiehentien joukkoliikennekadun rakennustyöt.
 |
Tämä risteys muuttuu kiertoliittymäksi. |
Kiertoliittymän rakentamisen vuoksi bussilinjojen
66 ja 66A päätepysäkki siirtyi vapun alla Paloheinän jäähallin ja Pakilantien
väliselle alueelle. Paikka on näköetäisyydellä entisestä päätepysäkistä, joka
sijaitsi Paloheinän ulkoilualueen parkkipaikan sivulla. Bussit jättävät uudelle
pysäkille linjan viimeiset matkustajat. Bussiin noustaan ensisijaisesti Pakilantiellä
olevalta pysäkiltä jäähallin tuntumassa.
 |
Linjojen 66 ja 66A uusi päätepysäkki. |
 |
Päätepysäkki on jäähallin parkkialueella.
|
Tunnelissa
ahkeroi viisi porajumboa
Tunnelissa tehtävä louhinta edistyy
hyvää vauhtia. Peräti viisi porajumboa on valjastettu poraamaan reikiä kallioon
räjähteitä varten. Louhinta jatkuu vielä noin kuukauden ajan. Tunneli
puhkeaa, kun kahdesta suunnasta louhittavat tunnelit kohtaavat.
 |
Tältä näyttää porajumbo. |
Työmaalla työskentelee nyt kaikkiaan 83
ihmistä. Tunnelia on louhittu Paloheinän päässä itäisellä suuaukolla 392 metriä
ja Kuninkaantammen päässä läntisellä suuaukolla 478 metriä.
 |
Kuvassa tehdään teräsbetonirakenteen raudoitusta. |
 |
Betonitunnelia Paloheinän päässä. |
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti
Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.