Pelastautumistunneli erottuu jo selvästi. Se on kuvassa oikealla näkyvä välikkö. Pian alkaa tunnelin holvikannen teko. Kuvassa vasemmalla näkyvät ikkunamaiset aukot ovat oviaukkoja tekniseen tilaan. |
Murskaus jatkuu vielä Kuninkaantammessa
Kuninkaantammen asuinalueen
esirakentaminen tunnelin länsipäässä on sekin hyvin aikataulussa. Pilaantuneet
maat on saatu poistettua ja tilalle tuotu puhtaat maamassat. Pintamaita
poistettiin, koska ne olivat esimerkiksi öljyisiä tai niiden metallipitoisuus
oli korkea. Pilaantuneet maat on viety niille tarkoitetulle läjitysalueelle.
Massojen vaihtamisen toisena syynä on ollut savimaitten vaihtaminen painumattomaan
massaan, jonka päälle on turvallista rakentaa.
Tunnelista räjäytetyn louheen murskaaminen on lopetettu toistaiseksi ja se jatkuu syksymmällä Kuninkaantammessa vielä 19 päivän ajan. Murskaaminen on ollut jaksoittaista, ja 49 päivän murskausluvasta on käytetty 30 päivää.
Kalliorakennus-Yhtiöitten väki teki alkuviikosta suunnitelmia Kuninkaantammen esirakentamisesta. |
Puitten kaataminen alkamassa Kuusmiehentien varressa
Kuusmiehentien
joukkoliikennekadun rakentaminen alkaa puitten kaatamisella jo kesäkuussa.
Rakennusvirasto on varmistanut, ettei kadun varren puissa ole pesiviä lintuja.
Joukkoliikennekadun urakoitsija valitaan näinä päivinä.
Paloheinän ulkoilualueen
parkkipaikka on ollut suljettuna jo muutaman viikon. Sen pinta on poistettu,
sillä tarkoituksena on korottaa alue samaan tasoon tulevan joukkoliikennekadun
kanssa. Kesän jälkeen parkkipaikan parannustyöt ovat jo pitkällä, ja pinta
asfaltoidaan uudelleen. Syksyllä bussien 66 ja 66A päätepysäkki siirtyy takaisin
vanhalle paikalleen parkkialueen viereen.
Kalliorakennusyhtiöitten työpäällikkö Juha Halonen (vasemmalla) on jälleen antanut selvityksen työmaan tilanteesta rakennusviraston Jukka Väisäselle ja Annina Mattssonille. |
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti
Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.